Tack så mycket. Jag gör så gott jag kan. Din blogg verkar förresten väldigt intressant. Jag ska kolla in den mer ordentligt så fort Luther tillåter. Rock on!
Jag tycker verkligen om dina lösningar längre ner på sidan! roomservice och färsk potatis tänker jag på då. smarta lösningar som fångar blicken. när uppdateras sidan igen?
Hej igen patrick! jag skulle vilja veta lite hur tankearbetet gått till när du skapade de två annonserna jag nämnde förut: roomservice och "färskpotatisen"... skulle du vilja dela med dig av det kanske? =)
Hallå igen Danne. Tankarna bakom de två annonserna som du nämner följer nog det gamla vanliga mönstret: Läs på noga, hitta kärnan, slappna av och spotta sedan ut alla tankar. Känns idén inte snabb och tydlig, kasta den och gå vidare. Det var det enkla svaret. Men det går givetvis skriva massor om kreativitet, copywriting, reklam osv.
När jag besökte din sajt så tänkte jag i varje fall: Vad skulle jag haft nytta av att veta redan på Berghs. Massor. Jag har gått på varenda nit som finns tror jag;-)Spontant... 1. Satsa 95% av tiden på anslaget (rubrik/bild). Låt inte brödtexten stjäla din uppmärksamhet. 2. Döda dina älsklingar. 3. Hitta en bra AD-kompis. 4. Toppa laget i mappen när du ska söka jobb. Hellre 4 bra jobb än 12 sådär. 5. Se till att få in en fot på en bra byrå snabbt. Väldigt få lyckas någonsin jobba sig upp som kreatörer.
Sköna grejer. Jag har jobbat med Saab, BMW och VW och ska erkänna att jag kan Peugeot lite dåligt. Men det du visar här ser bra ut. Har inte läst nåt bröd, bara sugit in anslaget. Kul!
10 kommentarer:
Jag tycker att din reklam är politiskt inkorrekt. Och smutsig. Heja heja
Visst är den politiskt inkorrekt. Och smutsig.
Det hade varit kul att få se lite politisk korrekt och ren reklam. Heja heja på dig också.
Stort + i kanten för att du ens svarar en person med den attityden och dessutom är anonym!
Bye the way:
"...och håll dig borta från spriten" tycker jag är klockren!! :)
Rock on!!
Tack så mycket. Jag gör så gott jag kan. Din blogg verkar förresten väldigt intressant. Jag ska kolla in den mer ordentligt så fort Luther tillåter. Rock on!
Jag tycker verkligen om dina lösningar längre ner på sidan! roomservice och färsk potatis tänker jag på då. smarta lösningar som fångar blicken. när uppdateras sidan igen?
Tjena Danne och tack så mycket. Jag besökte din, eller rättare sagt er sajt, och det känns verkligen som ni är på hugget. Kul att se!
Mvh Patrick
Hej igen patrick! jag skulle vilja veta lite hur tankearbetet gått till när du skapade de två annonserna jag nämnde förut: roomservice och "färskpotatisen"... skulle du vilja dela med dig av det kanske? =)
MVH Danne
Hallå igen Danne. Tankarna bakom de två annonserna som du nämner följer nog det gamla vanliga mönstret: Läs på noga, hitta kärnan, slappna av och spotta sedan ut alla tankar. Känns idén inte snabb och tydlig, kasta den och gå vidare.
Det var det enkla svaret. Men det går givetvis skriva massor om kreativitet, copywriting, reklam osv.
När jag besökte din sajt så tänkte jag i varje fall: Vad skulle jag haft nytta av att veta redan på Berghs. Massor. Jag har gått på varenda nit som finns tror jag;-)Spontant...
1. Satsa 95% av tiden på anslaget (rubrik/bild). Låt inte brödtexten stjäla din uppmärksamhet.
2. Döda dina älsklingar.
3. Hitta en bra AD-kompis.
4. Toppa laget i mappen när du ska söka jobb. Hellre 4 bra jobb än 12 sådär.
5. Se till att få in en fot på en bra byrå snabbt. Väldigt få lyckas någonsin jobba sig upp som kreatörer.
// Patrick
Sköna grejer. Jag har jobbat med Saab, BMW och VW och ska erkänna att jag kan Peugeot lite dåligt. Men det du visar här ser bra ut. Har inte läst nåt bröd, bara sugit in anslaget. Kul!
Lycka till.
Skicka en kommentar